Dagplejen

Velkommen til Dagplejen

Dagplejen i Skørping distriktet består pt af 7 dagplejere, som er opdelte i tre legestuegrupper. Hver dagplejer har plads til fire børn og et femte barn i gæstepleje eller som midlertidigt 5. barn.

Alle dagplejere er i legestue i et af børnehusene hver 14. dag, og en gang imellem andre steder såsom Kulturstationen, Sognegården, spejderhytten eller lign.

Legestuen har til formål at gøre børnene trygge ved lidt større rammer, så de er forberedt til et kommende børnehaveliv. Derud over vil jeres barn (og I forældre) igennem legestuerne møde de andre børn og dagplejere, og de vil dermed være kendte ansigter i forbindelse med gæstepleje.

Ligesom det øvrige Dagtilbud arbejder dagplejen med De styrkede læreplaner, og ICDP er ligeledes en integreret del af den pædagogiske praksis.

Visiteringen af plads foregår udelukkende igennem Pladsanvisningen, og opskrivning foregår via den digitale pladsanvisning.

Ved spørgsmål til Dagplejens praksis eller lignende kan Luise Skall Sørensen (Pæd. konsulent i Dagplejen) kontaktes på tlf. 50848567 eller på mail ilsss@rebild.dk