Skovbjørnen

Børnehuset Skovbjørnen er beliggende på Himmerlandsvej 61 i Skørping ved Skørping Skole. Vi har naturen som nærmeste nabo og har kort afstand til byen.

Derudover fylder vi dagen med spontanitet, sjov og udfordringer, hvor vi tilgodeser det enkelte barns behov for omsorg, tryghed og udvikling i eget tempo. Derfor er det en forudsætning, at vi altid er i tæt dialog med jer, som forældre og er åbne overfor hinanden omkring de ting, der kan have betydning og indflydelse på barnets trivsel, udvikling og velbefindende.

I samarbejde med jer forældre, ønsker vi at skabe et trygt og omsorgsfuldt miljø, som er en forudsætning for at udvikle selvstændighed, selvtillid og selvværd. Dette ser vi som et godt udgangspunkt til, at børnene, både enkeltvis og som gruppe, får lyst og mod til nye udfordringer både nu og fremadrettet.

Gennem værdierne nærvær, anerkendelse og samarbejde, giver vi muligheder for opbygning og styrkelse af relationer i Skovbjørnen, og inddrager børnene så meget som muligt i deres egen udvikling og forståelse for hinanden i samspillet. Dette er en vigtig faktor for inklusion, læring og trivsel, som vi mener, er det grundlæggende fundament i barnets udvikling, liv og lyst til selv at bidrage med løsningsmuligheder. Således vil vi skabe grobund for en god og tryg børnehave tid, fuld af sjov og udfordringer. Kort sagt:

Et sted, hvor vi alle er noget "særligt"!